An Offensive Gentlemen's Club
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Bounty hunters of Einstein (Ship class: "Wolfhound" RSV-5)

2 posters

Gå ner

Bounty hunters of Einstein (Ship class: "Wolfhound" RSV-5) Empty Bounty hunters of Einstein (Ship class: "Wolfhound" RSV-5)

Inlägg  SneakyPringles sön okt 27, 2013 4:29 pm

Här är tråden för saker som hänt under Bounty hunter rollspelet.
Använd detta som anteckningsblock eller liknande.
Jag kommer även posta saker som är värda att komma ihåg här i den mån jag hinner/orkar/kommer ihåg att göra det.


Senast ändrad av SneakyPringles den mån jan 06, 2014 5:53 am, ändrad totalt 1 gång
SneakyPringles
SneakyPringles

Antal inlägg : 25
Registreringsdatum : 12-08-18
Ålder : 34
Ort : Skövde

Till överst på sidan Gå ner

Bounty hunters of Einstein (Ship class: "Wolfhound" RSV-5) Empty Sv: Bounty hunters of Einstein (Ship class: "Wolfhound" RSV-5)

Inlägg  SneakyPringles mån jan 06, 2014 4:40 am

Nu jävlar har jag byggt erat skepp i excel.
Har inte hittat ett tillfredställande sätt att bygga skepp i GURPS. Så därför skapade jag ett eget med lite hjälp ifrån space och spaceships böckerna. Alla stats kommer inte att vara "synliga" för er då jag tycker att ni skall få ta reda på dem ingame via skills eller sådant om ni vill meta ordentligt.
(Vissa saker kan komma att ändras efterhand på grund utav balansering, har till exempel hittat på statsen för eran Chaingun)

Jag har delat in skeppets "hp" i tre lager.
Shielding består utav tre generatorer (en för varje sektion) som drivs utav eran powercore precis som allt annat. Shielding värdet går att reglera mellan de tre generatorerna, man kan alltså dra "health value" ifrån en sköld sektion och sätta på en annan. Detta är ett måste när man reser i FTL för att skölda skrovet emot rymdskräp. När sköldarna går sönder så går inte generatorn sönder utan den blir "överhettad" vilket ger er möjligheter att regenera sköldar efterhand, detta kostar dock en del power ifrån eran powercore. Armor platingen är precis vad det låter som, erat skrovs pansar. Denna HP typ kommer inte tillbaks efterhand utan måste repareras. Eran "Raw health" är skeppets barebones, alltså ramen utan armorplating. Denna fungerar precis som armor hpn men resulterar uteslutande i att ni får hullbreaches om den skadas (det vill säga att syre läcker in och rymden läcker in).

Den gula färgen innebär nuvarande skada.
Sköldarnas skada representerar att dem behöver laddas. Då eran powercore är under reparation så kan dem inte laddas och ligger därför på minus.
En del utav skadan på diverse system har jag lagt till för att representera att det är ett skepp som har sett lite mileage.

”Einstein”
Class: Wolfhound RSV-5
Purpose: Recon and supply
Bounty hunters of Einstein (Ship class: "Wolfhound" RSV-5) 8r0v 

Raw ”health”
Front 45
Middle 70
Rear 60


Armor plating
Front 120
Middle 200 (-87)
Rear 180 (-23)

Shielding
Front 190
Middle 230 (-98)
Rear 200 (-43)


Shipboard systems
Long range communications array
Full life support (Recyles air and water)
Back-up life support (Recyles air and water)
Artificial gravity
Long range scanner
Long range heatscanner (offline, no apparent reason)
Shipwide communications (bad contact, loots of noise)


Weaponry --------------------------Damage--------------Armor devisor-------Ammunition----ROF
Twin-linked Chainguns-------------- 2x 15 d6 +pi---------------- none-----------------120----------10
Heatseeking rockets 32cm----------6d x8 x speed-------------------2-------------------6-----------1 (No works)

Other
Powercore (needs to get new/repairs to coolingsystem)
Warp drives: EWA-Drive mark 10 (long wind up time)
Reaction drives: Chemical rockets
Starmap
Computer system (mainframe in cockpit)


Senast ändrad av SneakyPringles den tis jan 14, 2014 3:22 am, ändrad totalt 1 gång
SneakyPringles
SneakyPringles

Antal inlägg : 25
Registreringsdatum : 12-08-18
Ålder : 34
Ort : Skövde

Till överst på sidan Gå ner

Bounty hunters of Einstein (Ship class: "Wolfhound" RSV-5) Empty Sv: Bounty hunters of Einstein (Ship class: "Wolfhound" RSV-5)

Inlägg  Acchon ons jan 08, 2014 11:57 am

Nice.
Acchon
Acchon
Admin

Antal inlägg : 82
Registreringsdatum : 12-08-18
Ålder : 33
Ort : Umeå

https://aogc.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Bounty hunters of Einstein (Ship class: "Wolfhound" RSV-5) Empty Sv: Bounty hunters of Einstein (Ship class: "Wolfhound" RSV-5)

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet