An Offensive Gentlemen's Club
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

**THE GAME**

3 posters

Gå ner

**THE GAME** Empty **THE GAME**

Inlägg  Acchon fre sep 14, 2012 8:06 pm

Jag ger er här en lista på skills och spelinfo som kommer vara användbart. Ni kan börja posta vilka tre skills ni väljer och vad ni vill spendera era timmar på direkt. Mer skills kommer tillkomma om ni upptäcker nya tekniker eller ert samhälle växer.

Skill - Standard - Vald skill

Keramik 30% 70%
Spjut 30% 70%
Trädavverkning/träbehandling (plankor, byggmatreal) 40% 90%
Verktygstillverkning (av trä sten eller järn) 20% 70%
Båge 30% 80%
Undvika attack 40% 80%
Smyga 30% 90%
Jordbruk 30% 80%
Snickeri (bygga möbler och enkla träbyggnader) 20% 80%
Fiske 30% 80%
Matlagning (tar bort risk för parasiter) 40% 90%
Samlande av bär, rötter och växter 40% 90%
Diplomati 30% 80%
Läkekonst 20% 70%
Shamanism (kontakt med andliga väsen... plus kan motivera bybor att vara mer produktiva) 10% 60%
Förvaring och behandling av mat 40% 90%
Baruppfostran (Föra vidare skills till barn) 50% 90%
Båtbygge 20% 80%
Jakttekniker 30% 70%
Smide/malmbrytning 10% 70%
Läderarbete 20% 80%
Tygarbete 10% 80%

Systemet med arbetstimmar funkar såhär: Ni kan spendera så många timmar ni vill på olika sysslor, exempelvis fiska. För varje timme ni lyckas får ni en enhet fisk (två aborrar) och det räcker för att föda en person för en dag. Misslyckas ni får ni ingen. Hittar ni bra fiskevatten lägger jag på en modifier, och jag slår ett fiskeslag för att avgöra om ni hittar bra fiskevatten. Om ni kan torka fisken (matbehandling) kan ni förvara fisken i tre veckor utan att den blir dålig. Annars räcker den i tre dagar. Samma går för kött. Ett vildsvin ger till exempel ger 20 enheter kött. Ni får tre enheter trä per timme om ni lyckas hugga det, annars får ni en. Det skulle krävas trettio enheter behandlat trä för att bygga en trästuga. Men ni får föreslå kreativa lösningar om ni vill, som till exempel bygga en hydda av torkad lera med keramik-skillen eller använda verktygs-skillen för att bygga ett nät för att göra fisket lättare.

Ställ frågor och ge förslag i den andra tråden om ni har några! Jag rekommenderar att ni utser en ledare nu, men ni får göra som ni vill. Ni får också planera vad ni skall göra i den här tråden. Här har ni kartan, det vita är oupptäckt område.

**THE GAME** Spelka10
Acchon
Acchon
Admin

Antal inlägg : 82
Registreringsdatum : 12-08-18
Ålder : 33
Ort : Umeå

https://aogc.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

**THE GAME** Empty Sv: **THE GAME**

Inlägg  Maxicus tor sep 27, 2012 7:31 pm

Jag är Jargal, medicinman

Shamanism
Diplomati
Läkekonst

Jag spenderar de första timmarna med att försöka hitta en bra plats ha vårat tillhåll och spendera natten
Maxicus
Maxicus

Antal inlägg : 10
Registreringsdatum : 12-08-19

Till överst på sidan Gå ner

**THE GAME** Empty Sv: **THE GAME**

Inlägg  Acchon tor sep 27, 2012 8:55 pm

Du tillbringar tre timmar med att undersöka omgivningen. Med spjut i hand beger du dig ut i skogen i väst men den verkar väldigt djup och ger inte efter för öppnare landskap. Tvärtom verkar det tätna. Som Shaman förnimmer du en stark andlig närvaro i denna skog, en respektingivande och gammal sådan. Den förnimmelsen leder dig till en glänta. Där växer gräset högt och fjärilar dansar runt en porlande källa, och det hela är mycket vackert.
När du beger dig norrut kommer du till en öppen plätt gräsbevuxen mark utan träd i en liten vik. Norr om viken reser sig klippor du inte riskerar klättra på.
När du beger dig söderut möts du snart av ett öppet slättlandskap och en liten flod eller å som slingrar sig inåt landet. Du ser kullar som reser sig längre västerut. Där stöter du också på ett relativt stort hus eller stuga. Marken är uppodlad utanför. Du ser dock inte till någon. Du observerar bara på avstånd innan du för säkerhets skull tar dig tillbaka och rapporterar till de andra.


**THE GAME** Spelka11
Acchon
Acchon
Admin

Antal inlägg : 82
Registreringsdatum : 12-08-18
Ålder : 33
Ort : Umeå

https://aogc.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

**THE GAME** Empty Sv: **THE GAME**

Inlägg  SneakyPringles tor sep 27, 2012 10:59 pm

Johannes!
Bara administratörer som kan se kartan så du vet Smile
Jag har en karaktär på g, hoppar på efter helgen troligtvis.
SneakyPringles
SneakyPringles

Antal inlägg : 25
Registreringsdatum : 12-08-18
Ålder : 34
Ort : Skövde

Till överst på sidan Gå ner

**THE GAME** Empty Sv: **THE GAME**

Inlägg  Acchon fre sep 28, 2012 12:26 pm

Fix'd!
Acchon
Acchon
Admin

Antal inlägg : 82
Registreringsdatum : 12-08-18
Ålder : 33
Ort : Umeå

https://aogc.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

**THE GAME** Empty Sv: **THE GAME**

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet