An Offensive Gentlemen's Club
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ayden Logí

2 posters

Gå ner

Ayden Logí Empty Ayden Logí

Inlägg  Acchon lör aug 18, 2012 9:36 pm

...
Acchon
Acchon
Admin

Antal inlägg : 82
Registreringsdatum : 12-08-18
Ålder : 33
Ort : Umeå

https://aogc.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Ayden Logí Empty Sv: Ayden Logí

Inlägg  SneakyPringles lör sep 15, 2012 12:36 am

Obehöriga stay away!
MIN TRÅD D:


Sammandrag utav konversationer med Keiron och Daniel Dugal.
Jag gick med på Daniels förslag om att gifta mig med hans dotter.
Detta innebär att min nuvarande fru skall röjas ur vägen. Keiron skall ordna detta.
Om han lyckas med att sätta dit Patori familjen för mordet, samtidigt som han försäkrar Acland familjens fortsatta stöd även efter Tates död så skall jag gifta bort min syster med en (den mest lovande!) utav hans söner.

Sammandrag utav konversation med Gavorix.
Jag avslöjade att jag har Avalon i min ägo. Jag sade även att jag känner till en av deras hemligheter (att de tappat bort en utav de förra ägarna av svärdet aka Vitalis mästare). Gavorix ville att jag skulle avlägsnas ifrån svärdet så fort som möjligt genom att antingen spärras in för att distansera mig ifrån svärdet eller att genast genomgå en gammal ritual med risk att förlora min själ. Han nämnde även att draken Zerkafex vaknat till liv på grund utav att Avalon vandrar på jorden igen och att draken letar efter mig för att tjäna mig. Enligt Gavorix kommer jag och Zerkafex bringa våran värld på fall. Jag behöll dock svärdet tills vidare eftersom att jag måste bli av med häxan först.

SneakyPringles
SneakyPringles

Antal inlägg : 25
Registreringsdatum : 12-08-18
Ålder : 34
Ort : Skövde

Till överst på sidan Gå ner

Ayden Logí Empty Sv: Ayden Logí

Inlägg  SneakyPringles ons okt 17, 2012 12:39 am

Sammandrag utav session där Vitalis kom tillbaks och där flertalet hertigar samlades för att dryfta ett förslag om att upprätta ett råd.
Under mötet med hertigarna kom vi inte fram till något annat än att vi skulle tänka över förslaget i en månads tid för att sedan samman stråla på samma ställe som under detta möte och delge våra beslut till varandra. Efter detta möte så talade jag med Thorn, min fru mår bra och det verkar lugnt i norr.
Vitalis valde även denna dag att plötsligt återvända till huvudstaden. Med en gång så satte han sina klor i konungen och viskar nu hemliga råd i den arme mannens öron. Han verkar på något sätt ha fått väldigt stort inflytande över kungen. Under mitt privata samtal med Vitalis senare på dagen så frågade jag honom om vart han hållit hus den månad som gått, han påstod sig ha varit upptagen med att lösa Highcliffs situation (Jag fick dock senare reda på av Keiron att Vitalis inte synts till i Highcliff på en väldigt lång tid). Jag ställde även frågor om Morgonfrost. När jag frågade om detta sägen omspunna svärdet så har jag en känsla av att han vet något som han inte berättar för mig... och vad värre är så har jag min aningar om att han vet vad det är för svärd som hänger vid min sida.
SneakyPringles
SneakyPringles

Antal inlägg : 25
Registreringsdatum : 12-08-18
Ålder : 34
Ort : Skövde

Till överst på sidan Gå ner

Ayden Logí Empty Sv: Ayden Logí

Inlägg  SneakyPringles ons okt 24, 2012 1:41 pm

Sammandrag utav Vitalis galenskap och Avalons påbud.
Konspirationen har blivit avslöjad... därför lägger vi alla planer på is tillsvidare, det är kungens syster som vet vad vi håller på med.
Under tiden så blev Vitalis Vortigern utsedd till hertig över Sheehans hertigdömme. Jag och Keiron reste till hans nya högsätte, ett slott vid månsjön i sällskap med inkvisitionsfolk i avsikt att hitta bevis som kan utpeka Vitalis för att syssla med svartkonster. Väl i slottet blev inkvisitionen påkommen och Vitalis visade sin sanna sida. Jag slogs emot honom och hans helveteskreatur och lyckades svårt sårad slå honom på flykten. Vi samlade ihop det bevis vi behövde och gav oss iväg emot tempelriddarnas högsäte inte långt ifrån månsjön.

Jag har dessa underliga drömmar... Avalons tjänare som beordrade mig att skapa ett "Avalons imperium" och förkasta alla andra gudar.
Samtidigt drömmer jag om en stor best som väntar vid den stora flodens källa i bergen...
SneakyPringles
SneakyPringles

Antal inlägg : 25
Registreringsdatum : 12-08-18
Ålder : 34
Ort : Skövde

Till överst på sidan Gå ner

Ayden Logí Empty Sv: Ayden Logí

Inlägg  SneakyPringles tor nov 15, 2012 11:27 pm

Iria vet!? Hur kunde detta ske?.. Måtte hon låta det vara, jag vill inte bli tvungen att göra något åt saken.. NEJ! Ayden, du kan inte tänka så. Hon kan inte göra något åt saken utan bevis, Hah! Efter vi satt den nya kungen på tronen tror jag att jag skall hitta på en anledning att resa bort ett tag, det börjar bli för mycket. Zerkafex... snart.

Vi skall, efter att ha kastat ut kungen och hans svartkonstnär, upprätta ett råd av hertigar som skall se till att detta inte sker igen. Att en man som Vitalis så grundligt kontrollerar landets härskare. Jag och Thorn skall anfalla staden ifrån norr med 10000 respektive 7000 man, kungens bondeslödder borde inte vara ett problem.
SneakyPringles
SneakyPringles

Antal inlägg : 25
Registreringsdatum : 12-08-18
Ålder : 34
Ort : Skövde

Till överst på sidan Gå ner

Ayden Logí Empty Sv: Ayden Logí

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet